zondag 25 oktober 2009

Herfst

Het is herfst in tuin 44. Alles kan nu blijven zoals het is. Bladeren uit de vijver vissen is de grootste klus. Zo hier en daar zie ik een kikker. Ze variƫren van 1 tot 10 cm. De grote bruingele kikker is mijn favoriet. Hij is minstens 6 jaar oud. Bruine kikkers kunnen wel 10 jaar worden.
De egel loopt ook nog rond. Ben benieuwd waar hij zijn winterslaap gaat houden. De merels zijn heel actief. Ze eten de druiven en scharrelen als kippen door de tuin. Overal ligt aarde verspreid.
Het lijkt stil in de tuin maar er gebeurt van alles.

1 opmerking:

  1. Bij mij liggen overal stenen in de herfsttuin. De buurman heeft zijn terras eruit gegooid en is zo lief om ons de stenen te geven! Ik vind kikkers altijd een beetje griezelig... Misschien moet ik er eens een kussen?

    BeantwoordenVerwijderen