maandag 28 maart 2011

Maartse activiteiten




Sinds eind januari is er weer veel gedaan op het landje. In maart waren er 4 weekenden op rij met mooi, zonnig weer. In ieder geval warm genoeg om op het land te werken.
Dit seizoen ben ik uitstekend geholpen door 'tuinkabouter' Ton. Hij weet van aanpakken en dat is te zien. We hebben de oprit vrij gemaakt en een degelijk voetpad aangelegd. Een aantal bedden zijn al klaar. Ook is er veel ruimte voor pompoenen en courgettes gemaakt. Dit jaar zijn de bedden een stuk groter. De vijver is opgeruimd. Ik ga er wat kikkerdril van thuis in leggen. Dan kan ik ook op het landje genieten van de kikkers. De eikenboom op de achtergrond is flink gesnoeid ook met hulp van mijn buurman tuinier. Als een aap zo vlug klauterde hij in de boom en zaagde met zijn scherpe zaag in vlotte vaart een aantal takken eraf. Vol bewondering keek ik er naar. Van vriendin Kokkie heb ik een rij heerlijke frambozen en andere vaste planten/kruiden gekregen. Achter in de tuin heb ik nu een rababerhoek.
Hier kunnen deze planten zo groot worden als ze kunnen. De komende tijd maken we het een en ander af. En dan hoop ik dat er ook nog een soort veranda met ingebouwde kast 'ontstaat'.

1 opmerking:

  1. Leuk om te zien Marion! Het tuintje verandert elke keer weer flink

    BeantwoordenVerwijderen